IV. évfolyam (2003)

#35 IV. évfolyam 12. szám (2003. december)

Öt nap alatt a SARS körül
A coronavírus genetikai állományának megfejtése a Linux segítségével
Tengermélyi találkozás
A TALOSS háromdimenziós tengeralattjáró program és a Linux
Házi feladat
A kihívást kedvelõknek Debian-próba otthonra!
Ravasz a Kazaa? Nem eléggé!
A P2Pwall-lal kifoghatunk a legnépszerûbb fájlmegosztón
Száguldás, Linux, szerelem
Autóversenyek és féknyomok Marcel tálalásában

#34 IV. évfolyam 11. szám (2003. november)

Mi a nagy harctéri helyzet?
Raytheon RSTA-MEP felderítõ, megfigyelõ és célbefogó program
Semmi (el nem) vész!
Mondo katasztrófa utáni rendszer-helyreállító programcsomag
Ízlések és programok
Mûsorszórás az interneten Linux segítségével
Idõben lépni
Térjen át fájdalommentesen SuSE Linuxra!
ChessBrain
Sakk 646 ellenféllel szemben
Kódokba fojtva
Eszközillesztõ program írása a 2.6-os rendszermag alá


#33 IV. évfolyam 10. szám (2003 október)

A Wi-Fi New Yorkban
New York városa a Linux segítségével egyetlen hatalmas vezeték nélküli hálózati hozzáférési ponttá tehetõ.
Fedezzük fel a vezeték nélküli hálózatokat!
Térképezzük fel a környéken található vezeték nélküli összeköttetéseket egy ingyenes alkalmazás segítségével!
Bricolage
Egyszerûen használható tartalomkezelõ rendszer webhelykészítésre
Pillantsunk a médiába!
Hogyan használjuk a Linuxot tévénézésre, otthoni videofelvételek készítésére vagy rádióhallgatásra?

#32 IV. évfolyam 9. szám (2003 szeptember)

A zöld bõrszín diszkrét bája
Hihetetlen Hulk kalandjai az ILM linuxos leképezõtelepén
Programhonosítás? Akkor GNU gettext!
A világ meghódításának útja az anyanyelven keresztül is vezet
.NET Linux alatt!
A MONO segítségével új távlatok nyílnak
Fontolgatjuk az átállást?
A megoldás: többfelületes programozás wxWindowszal
Indexelni tessék!
A SWISH-E indexelõ eszközkészlet révén immár bátran kereshetünk

#31 IV. évfolyam 8. szám (2003 augusztus)

AMD Opteron: Az elsõ találkozás
Vadonatúj processzor a vállalati alkalmazások terén
Páros X: Linux és Xbox
Módosítsunk egy Xboxot - értékes tudáshoz + tetszetõs géphez jutunk!
Alkalmazzunk XML-t!
Tudományos folyamatok gyorsítása
Hogyan pörgessük fel a Matlab projektjeinket?
Játszani is engedd...
SiN, Soldier of Fortune, Unreal, UT2003, TuxType2, LBreakout2, Xrick

#30 IV. évfolyam 7. szám (2003 július)

Komoly kihívások
Tervezzünk múzeumot bemutató programot!
Megvilágításmodellezés a Radiance-szal néhány óra alatt
A Linux hangja
Varázsoljunk gépünkbõl szintetizátorstúdiót!

#29 IV. évfolyam 6. szám (2003 június)

Magosiskola
-Ismerjük meg a 2.6-os rendszermagot!
-Állítsuk be és fordítsuk le rendszermagunkat!
-Írjunk magkódot, ruházzuk fel kedvenc fájlrendszerünket új képességekkel!
Ismerjük meg a szabályos kifejezéseket!
A szövegfeldolgozás és szövegleírás leghatékonyabb eszközei
A Red Hat Kickstart átalakítása
Hogyan készítsünk a gyors és könnyu telepítéshez CD-t?
Játékszenvedély

#24 IV.évfolyam 1. szám (2003 január)


OpenLDAP - Egységes beléptetés és megosztások
Linux alapú irodai hálózat tervezése és megvalósítása
További témák: ptrace, postgreSQL, OpenACS, folyamatnaplózás, FTP-kiszolgáló, robotvezérlés, kivetítõrendszer, soros illesztõprogram-réteg, ...