#30 IV. évfolyam 7. szám (2003 július)

Tervezzünk múzeumot bemutató programot!
Megvilágításmodellezés a Radiance-szal néhány óra alatt
A Linux hangja
Varázsoljunk gépünkbõl szintetizátorstúdiót!
Tartalom:
Szótár - 7. rész
Beköszöntõ
Programvadászat
Kártyaolvasó beágyazott Linuxszal; Négy színcsatornás Samsung TFT; Játékos Sun; Kézikönyv a biztonságiaknak; Szórakozásra kihegy
Elkészültek a 2003-as SOT-termékek; Színes tintákkal álmodva; Pontosabb szûrés az MX Logic keretrendszerével; Újabb Zaurusok a S
Memóriakártyával bõvíthetõ flashmeghajtó; A Palm felvásárolja a Handspringet; MySQL AB-SAP-együttmûködés
Linux-index
Rendszermag-fejlesztési hírek
A hónap szakmai tanácsai
IP-cím beállítása SuSE környezetben; Nem sikerül elindítanom az új telepítést;
PowerPC alaplap?; Öt év hiba nélkül - mostanáig; Az SMP-rendszer nem kapcsol ki; Nincs inetd, de telnetelni kellene; A lemezfelosztási táblázat nem változik; Az SSH nem enged be
Új termékek
PRISMIQ MediaPlayer; SnapGear PCI630; AMD Opteron processzorok; Red Hat Enterprise Linux ES és WS; Visual SlickEdit 8.0; Eventide VR778
Az elsorvadt PC-forradalom új hajtóereje
Kemény küzdelembe kerül, hogy a Linux eljusson az üzletek polcaira.
Click-N-Run: egyszerûbb jövõ a vásárlóknak?
A számítógépek egyszerû kezelhetõségének fennmaradt akadályai nem technikai jellegûek, hanem a kereskedõk programterjesztési módszereiben keresendõk. A Click-N-Run szolgáltatás megkönnyítheti mindezek leküzdését.
Megvilágításmodellezés a Radiance-szal
Vázlattól a leképezett képig - néhány óra alatt.
Felületi mintázatok a Blenderben (3. rész)
Sorozatunk e részében egy olyan hatékony eljárást szeretnék bemutatni, amivel egy adott tárgyon pontosan a kívánt helyzetben helyezhetõk el a mintázatok.
Játékprogramozás az SDL programkönyvtárral
Saját játékainkhoz is felhasználhatjuk a Tux Racer és a Civilization mögött megbújó programkönyvtárat.
Szintetizátorok Linuxon
Varázsoljunk linuxos gépünkbõl szintetizátorstúdiót.
Linuxszal a tudományos múzeumokért
Használjuk tudásunkat arra a nemes célra, hogy segítsük az újító, szórakoztatva oktató kiállításokat az új közönség megszerzésében.
Nyomtatottáramkör-tervezés Linuxszal
Linuxot használva már sikerült megírnunk egy mikrovezérlõ programot. Ezek után most az áramköri kártyát is magunk tervezzük meg.
A linuxos USB alrendszer (2. rész)
A bemeneti alrendszer használata során nem számít, hogy egy bemeneti eszköznek hány gombja van, vagy hogy hányféle esemény létrehozására képes ? most már felhasználói szintbõl kezelheted õket.
Linuxos jelzések alkalmazásfejlesztõi szemszögbõl
A jelzések alapvetõ eszközt jelentenek a folyamatok közötti adatcserében, és a hálózati kiszolgálóktól kezdve a médialejátszókig gyakorlatilag mindenben alkalmazzák õket. Tanuld meg te is, hogyan használhatsz jelzéseket a saját programjaidban!
Bevezetés az Emacs használatába
Az Emacs a mindennel felszerelt szövegszerkesztõ. Tanuljuk meg az alapjait, a végén talán még a határidõnaplónkat is ebben fogjuk tartani.
A Firewall Builder használata (1. rész)
Gondoltál már arra, hogy egyetlen könnyen használható, grafikus alkalmazással az összes tûzfalad és kiszolgálód házirendjét kézben tarthatnád?
Héjprogramozás Linux alatt - feltételek (3. rész)
Cikksorozatunk elõzõ két részében egy apró programot fejlesztettünk lépésrõl lépésre.
A fájlrendszer feladata (13. rész)
Elérkeztünk következõ nagy témakörünkhöz, a fájlrendszerhez. Ez nagyon bonyolult rendszer, aminek sok feladatot kell megoldania, ezért a mostani részben többnyire csak az alapfogalmakat járjuk körbe.
A fényképek kontrasztjának javítása Gimppel
Hogyan korrigáljuk fényképeink túl sötét tartományait anélkül, hogy a világos részek kifakulnának?
A Plone beállítása
A Plone kinézetét tetszésünk szerint formálhatjuk CMF-vezérlõk, saját felületek és más Zope alapú eszközök segítségével.
A Sharp Zaurus SL-C700
Játszótér
Múlt hónapban a Quake különbözõ változatait mutattuk be, most az ennek grafikai motorjára épülõ játékokkal ismerkedhetünk meg.
Ügynökök védelmében
QBrew; Mbrowse; Furball; AeroMail; My Calendar; ps-watcher