#63 VII. évfolyam 4. szám (2006 április)
Web 2.0 avagy az E-volúció - A pókhálótelek új korszakba lép
Szellemidézés - A SIMH rendszer és a digitális (h)őskor
Rendszerműszerfal - A megfigyelés eszközei
Mobil világ - Vállalati intranet GSM telefonnal
Lusta programozók öröme - A C Scripting Language
Tartalom:
Hírek
Magazin
Hajlékony OLED kijelző; Mini merevlemezek mobiltelefonokba; Ingyenes a VMware Server Termékcsalád; OpenGL-lel gyorsított X.org; Új eszközzel bővül a Google; Nanocsöves festék; 3 dimenziós böngésző Firefox alapokon; Ég veled AIBO; Pingvin alakú számítógép; Négy új fejezet; Mágneses processzorok – a lehetséges jövő?; Linuxos jégkrém-automata
Mi újság a rendszermag fejlesztése körül?
Web 2.0 – E-volúció
Magazin
Vajon mit takarhat a „Web 2.0” kifejezés?
Pingvin felszállóágban
Magazin
Vannak, akik szerint leginkább a gyilkolási ösztön az, amely igazán közel hozhatja az embert a természethez....
A Novell személyazonosság alapú biztonság-filozófiája
Magazin
A Novell Identity Manager 3 bemutatása
Az e-volúció zászlóshajói
Magazin
Azt gondolom, 2006 az internet éve. Habár a szükséges technológiák jó része már másfél évtizede velünk van, mégis most jutottunk el oda, hogy minden kiforrottan összeálljon.
Hova Art Thou, ah egy hozzáférési pont?
Magazin
Bizony mondom, egy vezetéknélküli hálózati kártya Linux meghajtó nélkül rosszabb mint összeesett felfújt. Mentsük meg tehát a vendégeinknek néhány ügyes trükkel a vacsorát.
XML Túra (2. rész)
A cikk előző részében átvettük az XML nyelv alapjait. Most meglátjuk, hogyan is lehet saját XML szabályokat alkotni, valamit a cikk végén olvashatunk keveset arról, hogy hogyan tudjuk HTML segítségével az XML-ben tárolt adatokat elérni.
KOffice – irodai alkalmazás-család KDE alapokon (1. rész)
Magazin
Szövegszerkesztés, táblázatok, bemutatók
Régi idők UNIX-a
Magazin
A SIMH rendszer segítségével megtapasztalhatjuk, hogyan működött a UNIX a digitális (h)őskorban.
Vissza a parancssorba Vissza a parancssorba - X-terminál emulátorok
Magazin
A terminál a Linux rendszerek szerves és mondhatni kihagyhatatlan része. Nincsen olyan feladat, amit ne lehetne terminálról elvégezni. Sőt továbbmegyek: még grafikus felület sem szükséges ahhoz, hogy teljes értékű rendszerünk legyen amivel zenét hallgatunk, filmet nézünk vagy éppen CD-t írunk.
Az Ubuntu Linux telepítése és beállítása (4. rész)
Magazin
Az előző havi száraz témák után most némiképp könnyebb vizekre evezünk a sorozatban: a menürendszer, a grafikus felület csinosítása és a multimédia fontosabb beállítási lehetőségeit vesszük át.
Irodai internetkapcsolat kialakítása mobiltelefon segítségével
Magazin
A mobilszolgáltatók már előálltak olyan csomagokkal, melyek cégen belüli ingyen hívásokat tesznek lehetővé. Ezt kihasználva lassú, de használható, bárhonnan elérhető kapcsolatot tudunk létrehozni úgy, hogy a kliens közvetlenül a céges intranetre kapcsolódik, azon keresztül elérheti a céges belső információkat, és a cég internetkapcsolatán keresztül a világhálót is böngészheti.
Grafikonok minden mennyiségben – RRDTool (2. rész)
Magazin
Az RRDTool egyik nagy előnye, hogy a puszta adatokkal képes különféle egyszerűbb műveleteket végezni, illetve ezeket a számolt értékeket a grafikonon kiírni.
Rendszerműszerfal
Magazin
Ebben a cikkben néhány olyan egyszerű héjprogramot mutatunk be, amelyekkel folyamatosan megfigyelés alatt tarthatjuk a betelésre hajlamos lemezeket, a processzort jelentősen terhelő folyamatokat, vagy a web illetve a levelezés problémáit.
A virtuális memória figyelése a vmstat segítségével
Magazin
Ha a rendszerünk viszonylag sok csereterületet használ, az nem föltétlen jelenti azt, hogy több memóriára van szükségünk. Ez a cikk arról szól, miként dönthetjük el, hogy Linux rendszerünk jól érzi-e magát a rendelkezésre álló memóriával, vagy indulnunk kell a boltba...
C Scripting Language avagy a lusta C programozók öröme
Magazin
A CSL egy a C nyelv után gyorsan megtanulható szkriptnyelv. Egy informatikai rendszerben sokszor adódnak olyan programozással is megoldható feladatok, melyekhez az ember nem szívesen tölt órákat egy hagyományos programozási nyelven kódolva a gép előtt...
Gimp bővítmények (3. rész)
Magazin
Szikrázó fények
DVD körkép
Magazin
Linuxon nagyon jó DVD kezelő programok vannak, de sajnos a legtöbb disztribúció jogi okok miatt nem tartalmazza ezeket...
3D ábrázolás – PoVRay (6. rész)
Magazin
Egy saját 3D világ felépítése és működtetése sok vesződséggel jár...
Térhatás – A Blender használata (7. rész)
Magazin
Modellezés görbékkel
Az Unreal Tournament 2004, és gyermekei
Magazin
A PC-s játékpiac egyik meghatározó szereplőjének, az Unreal sorozat első részének megjelenésével nagyot változott a játékipar...
